مرجع مقالاتتخصصی ساخت و ساز

مرجع مقالاتتخصصی ساخت و ساز

مرجع مقالاتتخصصی ساخت و ساز

مرجع مقالاتتخصصی ساخت و ساز

  • ۰
  • ۰

زهکشی ىیوار حائل

آب بندی دیوار حائل


ژئوتکستایل چه می‌باشد؟
 گذشته از هر چیزی میخواهیم به‌این سوال جواب دهیم که ژئوتکستایل چه میباشد؟ ژئوتکستایل ها به یار بقیه ژئوسنتتیک ها از قبیل ژئومببرین،  ژئوگرید، ژئونت و غیره تیم ایده آلی را برای پروژه های عمرانی و ساختمانی ساخت میکنند. به زمین های پارچه، بافته اجرائی، پارچه ساختمانی، غربال پارچه ای و تصنعی و مصنوعی در واقع ژئوتکستایل می‌گویند. که در واقعیت ژئوتکستایل صفحه های نفوذ پذیری می‌باشند که از الیافی همچون پلی استر یا این که پلی پروپیلن و به دو چهره بافته نشده Nonwoven و بافته شدهWoven تشکیل شده اند. عامل اینکه در اکثر کشورها برای شغل های ساختمانی از ژئوتکستایل بافته گردیده استعمال می توان به خیال و خاطر خصوصیاتی از قبیل: جرای بسیار سریع و شل، مقاومت بالا، وزن و هزینه معدود و از تمامی مهمتر تخریب کمتر به طبیعت میباشد. در جور ژئوتکستایل بافته نشده عده ای از الیاف با به کار گیری از فشار مکانیکی (سوزنی) Needlepunch به هم اتصال یافته و یا این که با به کار گیری از حرارت و چسب های شیمیایی ساخت میشود.

 همت چندگانه ژئوتکستایل
ژئوتکستایل در برخی مواقع یک یا این که یکسری نقش را در یک بنا ایفا می­نماید. بعنوان نمونه یک ژئوتکستایل می­تواند هم از یک لایه عایقی نگهداری نماید و در عین­ هم اکنون آب را نیز زهکشی کرده و از بنا بیرون کند. اما می بایست درین مورد ها به خاصیت دینامیکی و هیدرولیکی مانند ضخامت، مقاومت بسیار عالی در قبال صدمات حین عمل و نصب، خاصیت هیدرولیکی عالی و یکنواخت و … هم زمان دقت شود.

ژئوتکستایل نبافته
منسوجات بنا ای پلیمری (ژئوتکستایل) با کاربردهای متنوع در صنعت رویکرد و ساختمان و هیدرولیک همچون روکش آسفالت، زیرسازی جاده، بسترریل، اسکله و سد سازی، دیوار حایل، حفظ سواحل، خط لوله، زهکشی ساختمان و غربال کردن، حفظ کننده بکینگ چمن تصنعی، تونل، نگهداری دور و بر زیست، آب و فاضلاب، ساخت دریاچه های تصنعی و غیره کاربرد دارااست.


ژئوتکستایل

مزیت عملی ژئوتکستایل
کاربرد ژئوتکستایل سریع و ریلکس میباشد و مهارت خاصی لازم ندارد، دوام آن‌ها در مقابل کارداران طبیعی زیاد میباشد، بضاعت و توان آنان در حفظ ذرات خاک در محل خویش، مقاومت الکتریکی بالا داراست.

با اعتنا به‌این مورد که بخاطر تعدد طرز ها و مصالح مختلفی که برای تهیه و تنظیم ژئوتکستایل موجود است نباید جای هیچگونه تعجبی وجود داشته باشد که از گونه های گوناگون ژئوتکستایل که در دسترس میباشد و با دقت به حالت مکانیکی، فیزیکی و دوام گونه موردنیاز تعیین شود. الیاف بافته گردیده و بافته نشده  ژئوتکستایل برای پروژه های مختلفی همچون ایجاد سامانه ریلی، تونل، حفاظت ژئوممبرین در ساختن دریاچه های تصنعی و مصنوعی و… کاربرد بسیار ایده آلی داراست.
 

  • ۹۸/۱۲/۲۴
  • pool03 sayyad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی