مرجع مقالاتتخصصی ساخت و ساز

مرجع مقالاتتخصصی ساخت و ساز

مرجع مقالاتتخصصی ساخت و ساز

مرجع مقالاتتخصصی ساخت و ساز

  • ۰
  • ۰

آب بندی دیوار حائل


این جور دیوارها همانند دیوارهای طره ای پشت بنددار میباشند با این تفاوت که مهاربندی آنان به امداد تیغه های مهاری بتنی در جلوی دیوار انجام می‌شود.

این تیغه های مهاری زیر فشار قرار می‌گیرند.

این جور دیوارها در فعالیت به‌تدریج به کارگیری میگردد چون عموماً فضای جلوی دیوارهای پاسبان در زمانه فایده برداری آیتم به کارگیری قرار گرفته و بازدارنده از اجرای تیغه های مهاری می‌گردد.

این دیوارها برای ارتفاعات خیلی بلند (10 تا 12 متر) ممکن میباشد به فعالیت بروند.

دیوارهای طره ای طبقه ای Relief Shelves

این گونه دیوارها برای ارتفاعات بسیار زیاد ممکن میباشد به کار گیری شوند و در فیس ضرورت به به کارگیری، غایت اعتنا در اجرا را لازم دارا هستند.

این دیوارها عمدتاً از یک دیوار طره ای درست شده که در فواصلی در طول از دال های بتنی متکی بر خاکریز کوبیده گردیده و متراکم به کار گیری میشود.

ارتفاع این دالها در عرش می بایست طوری باشد که از سطح گسیختگی گوة باخت درست شده عبور نماید تا فشار جانبی خاک را از روش اصطکاک با خویش جذب کند.

یکی اشتباهات عمده استعمال از این جور دیوارها آن میباشد که هر لایه خاکریز می بایست بخوبی متراکم شود و بعد از آن دال بتنی متصل به تیغه دیوار اجرا در بیاید.

بدنبال آن لایه خاکریز بعدی بر روی دال بتنی ریخته گردیده و کوبیده میشود و دال بتنی بعدی اجرا می‌شود و به همین ترتیب اجرای این دال ها از پائین به بالا در طول تیغه انجام می گردد.

فشار جانبی وارد بر دیوار به مراتب کمتر از فشار جانبی وارد بر دیوار طره ای سوای دال های بتنی میباشد چون این دال ها می‌توانند نیروهای برشی و خمشی به وجود آمده در اثر وزن خاکریز روی خویش را به تیغه منتقل کنند

مهم‌ترین ایراد این دیوارها در اجرا، وصال به مرتبه تراکم قابل پذیرش در خاکریزهای دانه ای و گرد هم آیی های احتمالی بعدی در‌این خاک ها و گرد‌همایی تحکیم خاکریزه ای چسبنده، در دراز مقطع می‌باشد.

در خاکریزهای چسبنده صرف لحاظ از سکو تراکم خاکریز در طول اجرا، در ادامه جلسه تحکیم، لنگرهای خمشی بزرگی در دال های افقی به وجود میاید.

بطور کلی جلسه ساخت گردیده در دال های بتنی می‌توانند منجر چرخش آن‌ها گردیده به طوری که به عبارتی لنگر به تیغه وارد میشود و منجر چرخش تیغه بطرف باطن خاکریز میشود.

این چرخش فشار مقاوم بزرگی را به تیغه وارد کرده و ممکن میباشد سبب ساز ناکامی بنا ای آن شود.

براین اساس وجود میلگردهای زیادی در طرفین تیغه دوری ناپذیر میباشد.

به علاوه ضخامت تیغه ممکن میباشد برای تحمل این خمش های مازاد بیشتراز حد معمول به دست آید.

در فعالیت به کار گیری از این دیوارها پیشنهاد نمی‌شود مگر آنکه نیروهای اجرایی، متبحر و ابزار و امکانات لازم در دسترس باشند و هنگام اجرای دیوار با ابزار گذاری لازم، کارایی دیوار مرتباً گزینه بازنگری قرار گیرد.

دیوارهای حائل نصفه وزنی Semi–Gravity Walls

این دیوارها دارای مقداری میلگرد دارای اسلحه کننده در وجه پشتی دیوار (سمت خاکریز) میباشند که از تیغه استارت میشوند و به داخل شالوده ادامه مییابند.

با وجود این میلگردها، میتوان ضخامت تیغه را تا حدی کاهش بخشید.
 

  • ۹۸/۱۲/۱۴
  • pool03 sayyad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی