مرجع مقالاتتخصصی ساخت و ساز

مرجع مقالاتتخصصی ساخت و ساز

مرجع مقالاتتخصصی ساخت و ساز

مرجع مقالاتتخصصی ساخت و ساز

  • ۰
  • ۰

آب بندی دیوار حائل


بنا دربان یا این که دیوار حایل (به انگلیسی Retaining wall) دیواری میباشد که بتواند به طور یک بنأ نگه دارای و توکل گهگاه برای پایداری بنأ دیگر، یا این که پرهیز از ریزش، و مهار خاک‌های تپه‌ها یا این که دیگر عارضه ها طبیعی مشرف به جاده‌ها یا این که ساحلی در حدود دریاها و دامنه‌های غیرطبیعی و به‌طور کلی هر جا که احتیاج به محل تکیه دادن جانبی باشد مصرف شود. وجود خاک محدود میان دو طول متفاوت و نیز در جاهایی که دیده‌انداز نیاز شدیدی به صورت‌گیری داراست، یا این که برای انگیزه ویژه‌ای مانند کشاورزی در دامنهٔ کوه‌ها و تپه‌ها از دیوار یا این که دیواره‌های حائل به کارگیری می‌گردد. دیوار حائل می تواند بصورت‌های وزنی، طره‌ای، پشت‌بنددار پباده سازی شود.

ساختار دیوارهای حائل به سیرتکامل‌ای پباده سازی گردیده‌اند که مقاومت خاک را در قبال فشار جانبی که در اثر شیب‌های غیرطبیعی پدید می آید ارتقاء دهند. از این دیوارها در‌حالتی که تولید شیب‌های متبوع بیش تر از زاویه گرد‌همایی خاک آن ناحیه اختلاف سطح ساخت نماید استعمال می‌گردد.

مهم ترین دلیل در طرح و به حساب آوردنٔ این سیرتکامل دیوارها شناسایی و برآورد نیروی فشار جانبی خاک بر آن ها میباشد. در اختیار گرفتن پایداری در قبال واژگونی و لغزش و گنجایش باربری مجازخاک ذیل پی دیوار به آشنایی ظریف این نیرو و محل نقطه اثر آن بستگی دارااست بعداز آن می‌قدرت با به کار گیری از دین‌طومار‌های دارای اعتبار به محاسبات ضخامت و میلگردهای توزیعی و اصلی دیوار مبادرت نمود.

 1- دیوار حائل وزنی: آن دیوار از بتن عادی یا این که ا ز مصالح بنایی ساخته میگردد و پایداری آن در قبال واژگونی و لغزش به وسیله وزن آن تامین می‌گردد. این جور دیوار معمولا تا طول 4 ــ 5 متر اقتصادی می‌باشد.
 

  • ۹۸/۱۲/۱۵
  • pool03 sayyad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی